خرید دستگاه تزریق پلاستیک

دستگاه تزریق پلاستیک یک وسیله است که برای تولید قطعات پلاستیکی به کار می‌رود. این دستگاه با استفاده از فشار هیدرولیک یا برقی، مواد پلاستیکی را درون قالب‌های مختلف تزریق می‌کند و قطعات نهایی را تولید می‌کند.

عملکرد دستگاه تزریق پلاستیک به این صورت است که ابتدا مواد پلاستیکی درون یک مخزن قرار می‌گیرند. سپس مواد به وسیله یک مکش پمپ به داخل دستگاه منتقل می‌شوند. در این مرحله، مواد پلاستیکی به کمک حرارت ذوب می‌شوند و در حالت مایع قرار می‌گیرند.

سپس، مواد پلاستیکی ذوب شده به وسیله سیلندر و ماردون به داخل قالب تزریق می‌شوند. قالب تزریق یک قالب دقیق است که شکل نهایی قطعه پلاستیکی را تعیین می‌کند. با ورود مواد پلاستیکی به داخل قالب، فشار هیدرولیک یا برقی اعمال می‌شود تا مواد پلاستیکی در قالب تزریق شوند.

بعد از تزریق مواد پلاستیکی، قالب تحت فشار نگه داشته می‌شود تا مواد پلاستیکی خنثی شده و شکل نهایی قطعه حاصل شود. سپس، قالب باز می‌شود و قطعه پلاستیکی نهایی برداشت می‌شود.

دستگاه تزریق پلاستیک برای تولید انواع قطعات پلاستیکی استفاده می‌شود، از جمله قطعات خودرو، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی و ظروف یکبار مصرف. این دستگاه در صنایع تولید قطعات پلاستیکی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث افزایش سرعت و دقت در تولید قطعات می‌شود.

صنعت پلاستیک
دستگاه تزریق پلاستیک Topstar

تزریق پلاستیک چیست؟

دستگاه تزریق پلاستیک یک از موضوع های ترند این روز ها می باشد که شما میتوانید با استفاده از وب سایت بسکو دستگاه تزریق پلاستیک خود را خریداری کنید. فرآیند تزریق پلاستیک عملیاتی است که مواد ذوب شده مانند رزین پلاستیکی یا پلیمر به داخل قالب با فشار مناسب تزریق می شود تا قطعات و محصولاتی با شکل خاصی را پس از سرد شدن تولید کند.

دستگاه های تزریق پلاستیک باید مواد خام را ذوب کنند، فشار کافی را در حین تزریق کردن مواد اولیه به داخل قالب به وجود بیاورند، سپس محصول را خنک کنند و بعد از خنک شدن قطعه را به سمت بیرون هدایت کنند.

 

تزریق پلاستیک را می توان توسط چندین نوع دستگاه تزریق پلاستیک و با تکنیک های مختلف انجام داد. انتخاب دستگاه تزریق بخش مهمی از برنامه ریزی پروژه تزریق پلاستیک است که به شما کمک می کند مواد و تکنیک های تزریق پلاستیک مناسب را انتخاب کنید

انواع دستگاه تزریق پلاستیک 

دستگاه های تزریق پلاستیک دارای دو بخش اصلی هستند، واحد تزریق و واحد گیره، اما روش‌ کار هر بخش در بین انواع دستگاه ها متفاوت است.

انواع مدل های دستگاه تزریق پلاستیک :

  • هیدرولیک – رایج ترین نوع دستگاه های تزریق پلاستک هستند، این دستگاه ها توسط یک پمپ هیدرولیک و یک موتور الکتریکی با سرعت ثابت راه اندازی می شوند.
  • الکتریکی – عملکرد این دستگاه های تزریق به صورت دیجیتالی کنترل می شوند و توسط یک سروو موتور الکتریکی تغذیه می شوند.
  • هیبرید –این دستگاه های تزریق پلاستیک به عنوان دستگاه های سروو هیدرولیک شناخته می شوند، که دارای قدرت هیدرولیک و موتورهای الکتریکی سروو هستند.

 

قیمت دستگاه تزریق پلاستیک
FCS SA p

مقایسه ویژگی های دستگاه های تزریق پلاستیک

تولید محصولات و استفاده از مواد خاص بر انتخاب دستگاه تزریق پلاستیک شما تأثیر می گذارد، اما برخی از ویژگی های کلی برای ارزیابی این دستگاه ها عبارتند از:

کیفیت

کیفیت مورد نیاز در تولید پروژه شما را دقت طراحی محصول تعیین می کند، بنابراین دستگاه تزریق پلاستیک باید بتواند محصولات را به طور مکرر با کیفیت مورد نظر شما تولید کند. دستگاه های هیبریدی و الکتریکی بیشترین دقت را دارند در حالی که دستگاه های هیدرولیک کمترین دقت را دارند. ماشین های الکتریکی به طور کلی بیشترین قابلیت تکرار بدون خطا را دارند.

قدرت گیره

دستگاه های تزریق پلاستیک هیبریدی بیشترین قدرت گیره را ارائه می‌دهند، اما دستگاه های تزریق پلاستیک هیدرولیک برای تولید محصولات با اندازه بزرگ‌تر نیز مناسب تر هستند.

سرعت

سیکل تولید قطعه ممکن است در انتخاب دستگاه  تزریق پلاستیک نقش اساسی داشته باشد. دستگاه های تزریق پلاستیک الکتریکی سریع ترین سیکل تولید را ارائه می دهند.

انتخاب مواد اولیه

انتخاب مواد اولیه ممکن است انتخاب دستگاه آلات تزریق پلاستیک شما را محدود کند. دستگاه های تزریق پلاستیک هیدرولیک معمولاً به دمای قالب و تزریق بالاتری نیاز دارند، بنابراین قالب ها و مواد اولیه مختلف به دستگاه های تزریق پلاستیک متفاوتی نیاز دارند.

اندازه و طراحی قالب

بایداطمینان حاصل شود که دستگاه تزریق پلاستیک  از لحاظ اندازه گیره ها  برای نصب قالب مورد نظر مناسب انتخاب شود. دستگاه های تزریق پلاستیک هیبریدی و الکتریکی انعطاف پذیرترین گزینه های طراحی را ارائه می دهند.

آکومولاتور هیدرولیک:

آکومولاتور به ایجاد سرعت بیشتر در فرآیند تزریق مواد داخل قالب کمک می کند و باعث ثبات در تولید محصولات یکنواخت می شود. آکومولاتور برای پروژه های جداره نازک مناسب تر خواهد بود.

نوع مارپیچ(ماردون)

مارپیچ‌های معمولی ممکن است برای اکثر پلاستیک‌ها مناسب باشند، اگرچه ممکن است تولید و کیفیت را برای برخی مواد کاهش دهند. بعضی از مواد ممکن است به مارپیچ های تخصصی برای میکس بهتر ، سرعت و فشارهای تزریق خاص نیاز داشته باشند.

کاربردهای خاص


نشت روغن در دستگاه های تزریق هیدرولیک باعث می شود استفاده ازاین دستگاه ها برای تولید قطعات در کلین روم مناسب نباشد.

دستگاه تزریق پلاستیک

 

نحوه کار دستگاه تزریق پلاستیک

تزریق پلاستیک یکی از اساسی ترین و پرکاربردترین روش های شکل دهی به پلاستیـک و تـــولید محصـــول پلاستیکی در صنایــع مختلف است. پروسه تولید به این شکل است که، ابتدا گرانول های پلیمر گازگیری می شوندو با مستربچ رنگی و دیگر افزودنی های تقویت کننده ترکیب می شوند. در داخل سیلندر حرارت دیده،با یکدیگر ترکیب می شوند و با یک مارپیچ(ماردون) به سمت قالب هدایت می شوند.

هندسه سیلندر و ماردون به گونه ای بهینه طراحی شده است که به بالا بردن فشار به میزان لازم و ذوب شدن مواد کمک کند.سپس مواد با فشار و سرعت مناسب از طرق راهگاه به داخل حفره های  ( Cavity ) قالب رانده شده و با پایین آمدن دمای قالب، مواد جامد شده و شکل قالب را به خود می گیرند.

در نهایت قالب گشوده شده و قطعه جامد توسط پین های به نام پران به بیرون هل داده می شود و توسط اپراتور یا ربات به خارج از دستگاه تزریق منتقل می شود. قالب دوباره بسته شده و پروسه برای تزریق قطعه بعدی تکرار می شود. تکرار این پروسه می تواند بسیار سریع و پایدار انجام شود: چرخه تزریق پلاستیک معمولا بسته به اندازه قطعه می تواند از چند ثانیه تا چنددقیقه باشد.

دستگاه های تزریق پلاستیک معمولا دارای دو واحد مجزا گیره و کالسکه هستندکه در ادامه به آن می پردازیم:

Clamping در دستگاه تزریق پلاستیک

یک دستگاه تزریق پلاستیک از سه قسمت اصلی تشکیل شده است،‌ قالب، (گیره)clamping و واحد تزریق. نحوه کار دستگاه تزریق پلاستیک به این شکل است که گیره قسمتی است که در پروسه تزریق قالب را باز و بسته می کند. قالب ها از دو نیمه ثابت و متحرک تشکیل می شوند که در هنگام تزریق باید توسط این بخش در کنار هم فیکس شوند.
 

Injection در دستگاه تزریق پلاستیک

در واحد تزریق مواد پلاستیک که معمولا به شکل گرانول ( دانه دانه ) هستند، وارد گازگیر یا هوپر در قسمت بالایی دستگاه می شوند و از آنجا وارد سیلندر می شوند که توسط هیترهایی احاطه شده است .گرانول ها در اثر حرارت به حالت مذاب در می آیند .در داخل سیلندر مواد به وسیله ماردون  حرکت می کنند. با چرخش  ماردون مواد نیز به سمت جلو رانده می شوند، عملیات تزریق توسط نازل صورت می گیرد .
مواد مذاب به داخل راهگاه قالب رانده می شوند. سرعت و میزان فشار وارده به میزان چرخش ماردون  و نیز قطر نازل بستگی دارد .

Dwelling در دستگاه تزریق پلاستیک

در پروسه عملیاتی دستگاه تزریق پلاستیک،  Dwelling شامل یک مکث در پروسه تزریق است تا هم مواد مذاب در داخل حفره ها به صورت کامل قرار بگیرند و هم گازهای ایجاد شده از محفظه های تعبیه شده خارج شوند .

Cooling در دستگاه تزریق پلاستیک

در این مرحله مواد مذاب خنک می شوند تا شکل قالب را به خود بگیرند به حالت جامد در بیایند و قابلیت خروج از قالب را پیدا کنند تا شکل مورد نظر را به خود بگیرند.
 
 

Mold opening در دستگاه تزریق پلاستیک

در این بخش گیره  از هم باز می‌شود تا دو نیمه قالب نیز از هم جدا شوند و آماده پران شوند .
 

Ejection در دستگاه تزریق پلاستیک

در دستگاه تزریق پلاستیک هنگام خارج کردن قطعه، چند میله به همراه یک صفحه عملیات خروج قطعه از قالب را انجام می دهند. راهگاه های قطعه که به صورت غیر استفاده و زاید می باشند از قطعه جدا می شوند تا  مجددا برای ذوب شدن آماده شوند .

 

مزایای تزریق پلاستیک

1. سرعت بالای تولید
2. تنوع وسیع مواد تولید شده
3. صرفه جویی در نیرو و انرژی
4. کمترین میزان اتلاف مواد
5. کاهش سیکل تولید
6. کاربری آسان
 
 

منبع:

bennettplastics

قیمت دستگاه تزریق پلاستیک

دستگاه تزریق پلاستیک تک جزئی ( تک رنگ )

دستگاه تزریق مدل Ct_e تمام برقی 

دانلود pdf دستگاه تزریق پلاستیک سری CT_E 

  • تکنولــــوژی پیشــرفتـــه ســــروو مـوتـــور اروپــایـی، دقت کنترل تزریق تا ٠٫٠١ میلیمتر
  • واحد تزریق دقیق و اطمینـان در تولیـد فشـار بهینـه و واکنش سریع به کمک سیستـم حلقه بسته
  • تزریق پـایدارتر بـه کمـک سیستـم لینیر در کالسکـه
  • آلودگی و سایش کمتـر، مصرف کمتر برق و مناسب جهت تولید قطعات پزشکی
  • زمـان تولیـــد کمتـر با حرکت همزمـان پـران بـا گیــره

دستگاه تزریق مدل HT برای تولید همه قطعات

دانلود pdf دستگاه تزریق پلاستیک سری HT

  • امکان طراحی و ساخت در مدل ها و ظرفیت
  • های مختلف
  • حرکت سریع تروتمیزتر واحد تزریق با طراحی جدید
  • هزینه نگهداری پایین تر با سیستم روانکاوی oil-LeSS در مفصل و اتصالات (۳۵۰-
  • HT-۳-HT
  • مجهز به سیستم صرفه جویی در انرژی، کاهش تا70 درصد
  • کنترل دقیق وزن محصول نهایی. /۷ تا ۰/۶ درصد

دستگاه تزریق مدل FB_R دو رنگ با میزگردان

دانلود pdf دستگاه تزریق پلاستیک سری FB_R

  • چرخش میزگردان بدون تماس با گیره وسایش کمتر
  • کنترل میز گردان با سروو موتور/ کاهش ۵۰ درصدی در زمان و پایداری در سرعت . محافظت از قالب با توجه به قفل دقيق گیره.
  • امکان ارتقاع دستگاه به تزریق 3یا 4 نوع مواد اوليه

دستگاه تزریق مدل FB_T دو رنگ با شفت گردان

دانلود pdf دستگاه تزریق پلاستیک سری FB_T

  • ميزباشافت گردان جهت تولید قطعات چندجزیی
  •  امکان اولویت بندی در فرآیندپران وچرخش محصول باتوجه به نیاز مشتری
  •  استفاده از خط کش های خطی در گیره و تزریق و دقت در موقعيت ./1 میلیمتر

دستگاه تزریق مدل FB_C با تزریق رنگ دولایه ای

دانلود pdf دستگاه تزریق پلاستیک سری FB_C

  • دو واحد تزریق مجزا می توانند فشار و سرعت های
  • متفاوتی را تولید کنند تا طرح و الگوهای متنوع را
  • در محصول ایجاد کنند.
  • برای تولید محصولاتی بالایه داخلی و بیرونی متفاوت
  • می تواند جایگزین ۲ مرحله تزریق در روش های
  • سنتی شود .
  • امکان تولید محصولات تک رنگ و معمولی

دستگاه تزریق مدل HB_Rدو رنگ برای تولید قطعات و محصولات بزرگ

دانلود pdf دستگاه تزریق پلاستیک سری HB-R

  • این دستگاه دوجزیی می تواند مناسب برای تولید
  • معمولی (تک جزء) و هم دوجزیی باشد.
  • طراحی افقی گیره گردان و تحمل وزن بیشتر در
  • قالب های بزرگ.
  • ایمنی بالا و دقت در موقعیت گیره گردان
  • ظرفیت بالا در تحمل وزن قالب تا ۳۰ تن / مناسب
  • جهت قطعات دوجزیی و قطعات بزرگ مانند قطعات خودرو
  •  امکان طراحی جهت نصب قالب های چهار طرفه جهت تولید قطعات خاص

دستگاه تزریق مدل HT_P برای تولید پت

دانلود pdf دستگاه تزریق پلاستیک سری HT_P

  • طراحی شده مخصوص مواد PET ، افزایش قطر
  • ماردوں، افزایش حجم تزريق.
  • به کمک بارگیری با موتور الکتریکی و ۲ کار همزمان
  • باز شدن قالب به همراه بارگیری می توان سیکل تولید را 4 تا 6 ثانیه کاهش داد. امکان ارائه خط تولید مانند قالب ها، بادکن، پرکن،
  • بسته بندی و دیگر تجهیزات جانبی
  • مناسب جهت تولید انواع پریفرم مانند: آب معدنی، نوشیدنی ها، روغن های خوراکی، دهانه گشاد، گالن های بزرگ آبمعدنی و…

دستگاه تزریق مدل FA با سیلندر و مادرون تقویت شده و کیفیت رنگ عالی

دانلود pdf دستگاه تزریق پلاستیک سری FA

  • واحد تزریق مجهز به لینیز، نمایش کمتر و طول
  • عمر بالاتر، تزریق پایدارتر.
  • مجهز به سیستم حلقه بسته، تزریق ثابت تردر هر ضرب و پایداری در زمان تزریق تا99/۹
  • سیستم هیدرولیک بهینه شده، راندمان بالاتر
  • در تزریق و دامنه کاربرد وسیع تر
  •  ماردون با میکس بالا، اصلاح
  • L/D، حجم تزريق بالاتر امکان انتخاب ماردون D در تناژهای ۲۵۰ تن و بالاتر)
  • انتخابی: سرعت بالاتر جهت تولید ظروف جداره
  • نازک و ظروف بسته بندی۔

دستگاه تزریق مدل LM دو جزیی برای تولید قطعات و محصولات بزرگ

دانلود pdf دستگاه تزریق پلاستیک سری LM

  • کورس گیره بزرگترمناسب برای طیف وسیعی از
  • محصولات به ویژه قطعات عمیق و بزرگتر
  •  طراحی اروپایی و طول عمر بالاتر دستگاه .
  • نیاز به ۳۰ درصد فضای کمتر در کارخانه
  • حفظ قدرت گیره در طول مدت تزریق ا1 درصد
  • هزینه های روانکاوی و نگهداری کمتر در واحدگیره

دستگاه تزریق مدل HN_U برای تولید انواع ترموست ها

  • مناسب جهت تولید محصولات ترموست و دارای
  • امکان تبدیل به دستگاه تزریق پلاستیک باتعویض
  • سیلندر و ماردون
  •  سیلندر و ماردون مخصوص ترموست با جنس
  • فولاد سختکاری شده
  •  روغن کاری اتوماتیک.
  • تنوع در طراحی جهت ماهیچه کش ها و… مناسب
  • جهت انواع قالب.

دستگاه تزریق مدل HN-H/P  برای تولید پت

  • عملکرد سریع و دقیق مجهز به سیستم بازخورد
  • بسیار حساس و حلقه بسته
  •  سیستم سروو موتور با قدرت بالاتر
  •  مجهز به سیستم حلقه بسته با سروو Rexroth
  • دقت و قابلیت تکرار پذیری بال

67 thoughts on “خریددستگاه تزریق پلاستیک

  1. موسوی says:

    سلام وقت بخیر
    آیا ماشین آلات و تجهیزات خط بازیافت را میتوانید تامین کنید؟
    اگر قادر به تامین آن هستید از چه کشوری تامین میکنید؟
    شرایط پرداخت به چه صورت است؟

  2. بمانعلی غلامی says:

    سلام
    غلامی هستم از اصفهان
    من یک دستگاه تایوانی از شرکت شما دارم از سال ۲۰۰۳ تا الان و خیلی راضی هستم میخوام بدونم آیا دستگاه های جدید هم به همین کیفیت تولید میشن؟

  3. مصطفی بابایی راد says:

    من میخوام سرمایه گذاری کنم و اطلاعاتی هم ندارم در این زمینه . میشه راهنمایی کنید؟

  4. رضا کیانیان says:

    سلام
    ممنون از اطلاعات مفید و‌کامل که توی سایت شرکت بازرگانی مهندسی شهاب یزد قراردادید
    یک‌ سوال برای من پیش اومده بعد از نمایشگاه ایرانپلاست و‌اینکه چرا قیمتهای شما که تایوانی حتی دارید در مقایسه با بعضی از چینی ها مناسب تر است ؟

  5. حسن عباسی says:

    سلام و عرض ادب خدمت شما. اگر دستگاه تزریق پلاستیک رو سفارش بدیم چند روزه به دستمون میرسه؟ خدمات پس از فروش این دستگاه‌ها به چه مدت میباشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *