آلن وانگ، مدیر اجرایی FCS، بزرگترین تولید کننده دستگاه های تزریق پلاستیک در تایوان، در سال 2018 تصمیم گرفت یک کارخانه تولیدی در هند تاسیس کند. علیرغم مواجهه با چالش‌هایی که در طول سال ها بعد به دلیل تأثیر گسترده همه‌گیری کووید-۱۹ وجود داشت، FCS نه تنها طوفان را پشت سر گذاشت، بلکه در سال گذشته به درآمدی رکوردشکنی دست یافت. کارخانه هندی در سه ماهه دوم سال 2023 به سوددهی رسید و نقطه عطف قابل توجهی را برای این شرکت رقم زد. با نگاهی به آینده، آلن وانگ قصد دارد FCS را به جایگاه یکی از 10 تولیدکننده برتر دستگاه های پلاستیک در جهان ارتقا دهد.

در سالی که آلن وانگ نقش جانشین را بر عهده گرفت، تصمیم استراتژیک برای تأسیس کارخانه ای در هند گرفت و مسیری را برای مرحله رشد بعدی گروه ترسیم کرد. FCS به شرکت پیشگام تایوانی در صنعت ماشین آلات و تجهیزات تبدیل شد که عملیات خود را در هند راه اندازی کرد. او پیش بینی کرد که FCS می تواند از این سرمایه گذاری کند و خود را به عنوان بازار مهم بعدی در کنار بازار سرزمین اصلی چین قرار دهد.

با این حال، شروع جهانی همه‌گیری کووید-19 در سال 2019، آزمایش اولیه آلن وانگ را به عنوان مدیرعامل مشخص کرد. آلن به دنبال راهنمایی از پدرش، پو هسون وانگ، در مورد چگونگی عبور از چالش، با پاسخی صریح مواجه شد. پو هسون وانگ اعتراف کرد که قبلاً هرگز با چنین موقعیتی مواجه نشده بود. آلن وانگ خاطرنشان کرد: «این نشان می‌دهد که هیچ پاسخ آماده‌ای وجود ندارد و من باید مستقلاً با آن مقابله می‌کردم».

رویکرد استراتژیک آلن وانگ شامل آموزش همکاران هندی در تایوان و سپس اعزام آنها به عنوان کارمندان اولیه برای خط تولید در هند بود. او همچنین برنامه‌ریزی کرد تا فرآیندهای تضمین کیفیت دقیقی را که در تایوان انجام می‌شود برای عملیات هندی بپذیرد و مدیریت از راه دور را از طریق کنفرانس‌های ویدئویی اجرا کند. FCS به عنوان تولید کننده تجهیزات ماشین آلات پیشگام برای تأسیس یک کارخانه در هند، مجبور شد کل زنجیره تامین را از ابتدا بسازد. این شامل ایجاد فرآیندهایی برای ریخته گری، فرآوری، عملیات حرارتی و معرفی یک سیستم مدیریت جامع کارخانه بود.

خوشبختانه، اقدامات کنترل همه گیر در سال جاری برداشته شد و راه را برای ادامه گسترش کارخانه در هند هموار کرد . پیش بینی می شود که ظرفیت آن در آینده از ظرفیت تاسیسات تایوان فراتر رود. همانطور که در گزارش مالی FCS نشان داده شده است، کارخانه هندی که شاهد سرمایه گذاری پنج ساله بوده است.

FCS دو کارخانه در Ningbo و Dongguan در سرزمین اصلی چین دارد. تسهیلات نینگبو جایگاه چهارم را در درآمدهای صادراتی در بازار داخلی دارد. با درآمد تولید شده در سرزمین اصلی چین که بیش از نیمی از کل درآمد را تشکیل می دهد، بازار سرزمین اصلی بزرگترین بازار FCS است. برادر بزرگ آلن وانگ، جری وانگ، نقش رئیس دفتر مرکزی FCS در سرزمین اصلی چین را بر عهده می گیرد و فعالانه در تسریع ساخت کارخانه در منطقه جدید خلیج هانگژو مشارکت می کند. این تاسیسات جدید در سال 2024 آغاز به کار خواهد کرد.

 

آلن وانگ که در رشته مکانیک تحصیل کرده بود، نقشی محوری در توسعه محصولات کلیدی جدید متعدد ایفا کرد. در گذشته، تزریق پلاستیک عمدتاً شامل دستگاه تزریق پلاستیک تک جزئی بود. با این حال، از سال 2008، وانگ برنامه‌هایی را برای پیشگام در توسعه  دستگاه تزریق پلاستیک دو جزئی و چند جزئی آغاز کرد و با دستگاه تزریق پلاستیک پنج جزئی به اوج رسید. در مراحل اولیه، مشتریان در مورد برنامه های کاربردی چنین ماشین هایی نامطمئن بودند. تا زمانی که صنعت خودروسازی، همراه با ظهور روندهای فناوری سبک وزن، شهرت پیدا کرد، پتانسیل این ماشین‌ها آشکار شد. تا سال 2020، تقاضای بازار به سمت دستگاه تزریق پلاستیک دو جزئی تغییر کرد. استفاده از پلاستیک به عنوان جایگزینی برای فولاد و شیشه، ماشین چند جزئی را به عنوان محصول اصلی FCS قرار داد. شایان ذکر است، دستگاه تزریق پلاستیک چند جزئی FCS سهم بازار قابل توجهی را در سرزمین اصلی چین به دست آورده‌اند و توسط شش کارخانه از برترین کارخانه‌های چراغ خودرو در جهان به کار گرفته می‌شوند.

آلن وانگ به طور استراتژیک راه را برای موتور رشد بعدی با GENTREX، یک سیستم تزریق فوم فیزیکی، هموار می کند. خوش بینی او ریشه در پرداختن به نگرانی های مربوط به حفظ انرژی و کاهش کربن دارد. از سال 2025، مواد دمنده شیمیایی در صنعت کفش بین المللی ممنوع خواهند شد و نیاز به جایگزینی دستگاه ها را افزایش می دهند. “در واقع، نقطه کانونی تلاش‌های من بر روی فناوری متمرکز است. تلاش‌های ما شامل یک فشار ده ساله برای آخرین محصول موفق ما بود. اساس GENTREX به صورت استراتژیک در 7 تا 8 سال گذشته تنظیم شده است. ما پیش‌بینی می‌کنیم که این کار انجام شود. به 8 تا 10 سال زمان نیاز دارید تا نتیجه حاصل شود. چرخه طولانی مدت در صنعت ما ذاتی است و فرآیند آموزش جانشینی نیز پیچیده است.”

آلن وانگ علیرغم داشتن سمت مدیر عامل، همچنان فعالانه درگیر عملیات عملی است و بازرسی های ماهانه و بررسی های نقطه ای محصولات را برای تضمین کیفیت در کارخانه انجام می دهد. بازدیدهای اعلام نشده او، همراه با به اشتراک گذاشتن اهداف تجاری و ارائه گزارش های پیشرفت ماهانه، نشان دهنده تعهد او به مدیریت از پایه، بسیار شبیه پدرش است.

 

منبع: www.fcs.com.tw